Gallery Mo.Mo.

‘A Sense of Place’

Introducing the new gallery at Don Claudio, the first exhibition is entitled ‘A Sense of Place’ by the UK artist Alan Rogers. It is envisaged that Gallery Mo.Mo. will host four or five shows by European artists during each summer season and will include painting, photography and mixed-media works.

The six paintings in this show were made in-situ in Kerala (Southern India) and Andalucia (Spain). Like many of the dishes at Don Claudio, they are made from local ‘ingredients’ that are fused together with a contemporary twist. Layers of collage collected from posters, tickets and discarded materials are over-painted with colours typical of the region they were made in. These colours were either bought locally or made by grinding local earths and minerals into oil and acrylic bases. They are then ripped, sanded and re-worked until they represent the ‘essence’ of a place. They hint at surfaces and architectural details but remain ambiguous and open to interpretation. For the artist, the process of creation, destruction and recreation is symbolic of mankind’s eternal and futile will to assert itself over natural processes and cycles.

Visit the site www.alanrogers.it

Gallery Mo.Mo.

‘A Sense of Place’

La nuova galleria del Don Claudio viene inaugurata con una prima mostra intitolata ‘ Sensazioni d’un Posto’, a cura dell’artista britannico Alan Rogers.  Alla Galleria Mo.Mo si prevedono, durante ogni stagione estiva, 4 o 5 mostre di artisti europei che includeranno pittura, fotografia e tecniche miste.

I sei quadri esposti in questa mostra sono stati creati in Kerala (India del Sud) e Andalusia (Spagna). Come molti piatti del Don Claudio, sono creati usando ‘ingredienti locali’ fusi insieme con un tocco moderno. Strati di collage, biglietti vari e materiali di scarto vengono coperti con i pigmenti tipici del luogo. Questi colori o sono stati acquistati nel luogo oppure sono stati creati macinando terre autoctone e minerali con olii e basi acriliche. Vengono poi lacerati, cartavetrati e lavorati finché rappresentano ‘l’essenza del luogo’. Accennano a superfici e dettagli architettonici pur rimanendo ambigui e aperti a varie interpretazioni. Per l’artista il processo di creazione, distruzione e ricreazione rappresenta la volontà umana eterna e futile di voler affermarsi sui processi e cicli della natura.

Vistate il sito www.alanrogers.it